Friday, 3 February 2012

~~DIMANA DIA DIHATIKU~~



Kita perlukan Allah lebih daripada kita perlukan udara. Kalau hidup tanpa ALLAH, apalah guna kita hidup. Hati akan mati, hidup hilang erti. TanpaNya, kita akan hilang arah dan diri sentiasa gelisah. Jiawa akan terasa kosong sekalipun punya nama, rupa dan harta yang melimpah-ruah.

Orang yang cintakan ALLAH akan tenang dengan mengingatiNya. Orang yang takutkan ALLAH pasti bergetar hati apabila mendengar ayat-ayatNya. Andai cinta dan takut ALLAH ada di hati, kita seolah-olah memiliki segala-galanya. Itulah kejayaan, ketenangan dan kebahagiaan yang hakiki dan abadi.

Di mana Dia Di Hatiku adalah suara kalbu yang mengungkapkan segala rintih pedih, ratap harap serta suka duka seorang hamba yang sentiasa mengharap redhaNya. Sesungguhnya ALLAH itudekat, pintu kebenaranNya lebih luas dari pintu kemurkaanNya.

Buku ini sesuai untuk kita baca, dan setiap bingkiasan yang diceritakan sangat menusuk hati bagi pembaca, disetiap pengajaran cerita itu kita akan sedar sejauh mana hubungan kita dgn ALLAH selama ini, dan betapa indahnya kurniaan yang Allah beri, hanya mata hati kita tidak mampu melihat dengan jelas...

Dan yang sangat menarik di setipa akhir satu kisah pasti ada puisi yang sungguh indah dibaca =)

P/S: Di manakah Dia di hatiku?? fikirkan bersama wallahua'lam

2 comments: